Carputers, audio installs, multimedia installs enzovoorts

ICE voor de omega

Berichtdoor Freestyler op di 30 maart 2010, 09:28

Ik ben van plan om weer een leuke installatie in de omega te bouwen.

Wat ik momenteel heb, is een fatboy subkist (specs ff onbekend, moet ik nog ff nakijken)

De head unit die gepland staat, is de volgende (icm een bluetooth adapter):
http://www.acr-helmond.nl/osc/product_info.php?products_id=4479&currency=EU

Nu wil ik dus de orginele speakers vervangen door wat sterkere (voor en achter), en uiteraard komen daar versterkers bij kijken.

Nu is mijn vraag, welke versterkers het beste te gebruiken voor een optimale sound en volume.

(ik weet is nog een beetje vaag allemaal)
Ik ging lekker hard op de rotonde af, nam de bocht, ging rechtdoor, nam een lantaarnpaal mee, tikte tegen een muurtje, ging 3x over de kop, 4x in de rondte, en toen verloor ik de macht over het stuur.
Freestyler

Re: ICE voor de omega

Berichtdoor Freestyler op di 30 maart 2010, 10:26

specs van de sub:

Crunch, drive serie
400W, 4 Ohms
Ik ging lekker hard op de rotonde af, nam de bocht, ging rechtdoor, nam een lantaarnpaal mee, tikte tegen een muurtje, ging 3x over de kop, 4x in de rondte, en toen verloor ik de macht over het stuur.
Freestyler

Berichtdoor WantedS13 op do 01 apr 2010, 18:42

Zijn die 400w RMS of PMPO?

Zal wel maximaal zijn, en daar heb ik niks aan, ik moet je RMS waarde weten ;)

Wederom kom ik op mn advies, goede composet voorin, achterin een sub en hooguit gewoon een paar speakers mee laten spelen op de headunit voor de achterpassagiers. Achterspeakers verneuken je geluidsbeeld en voegen niets toe aan de volheid van het geluid, werken eerder zelfs tegen.

Voor een advies over de versterker te kunnen doen moet ik eerst de RMS waarde van je sub weten en wat voor composet je wil gaan gebruiken.
WantedS13
Beheerder

Berichtdoor Freestyler op do 01 apr 2010, 20:30

Over die 400W, geen idee. Dat is het enige wat erop staat, dus vermoed max

Wat ik zowiezo wil, is de speakers op de orginele plaatsen.

Persoonlijk vind ik het geluid beter als het om me heen speelt, als enkel van voren.

De indeling zoals hij origineel is, speakers in de kickpanels, tweeters op het dash en een combo set in de hoedenplank.
Welke maten precies, moet ik me een keer op meten als hij gekeurd is.

Maar dat gaat nog minimaal een week of 1-2 duren. Hebben wat tegenslagen gevonden.
Freestyler

Berichtdoor WantedS13 op za 24 apr 2010, 17:46

Tjah, nogmaals je moet t zelf weten, maar bij een echte goede SQ install weet ik zeker dat jij achter niks zou 'missen', zonde dat je destijds mn 323tje in wedstrijdtrim nooit hebt beluisterd....

Over de 400W, als je geen RMS waardes hebt kan ik je eigenlijk niet adviseren, de max waarde is totaal niks waard, zal echt de RMS waarde moeten hebben om daar een uitspraak over te kunnen doen.
WantedS13
Beheerder

Berichtdoor Freestyler op za 24 apr 2010, 21:57

ik moet me er zowiezo nog ff over bedenken over hoe en wat precies.

Heb verder ook geen specs van de woofer, enkel dat het een fatboy is van de crunch serie. Meer weet ik ook niet
owja hij is 12 inch.
Freestyler

Keer terug naar In Car Entertainment

• BEZOEKERS

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Design by SiMOTiON PC Solutions