Over het verbeteren van het weggedrag. Dit kan dus te maken hebben met de stuurinrichting, het onderstel, de banden en de remmen.

Stuurkoppeling

Berichtdoor N-Crx op do 18 feb 2010, 23:35

Ik heb 2 verschillende koppelstukjes die aanmekaar vast moeten.

Kan ik dit zelf doen? zo ja, hoe?

en anders, waar kan ik dit laten doen?

hier een afbeelding.

Afbeelding
Afbeelding

Alvast bedankt :)
Afbeelding
N-Crx

Re: Stuurkoppeling

Berichtdoor Freestyler op vr 19 feb 2010, 10:26

Als die knie verbinding uit mekaar ligt, doe je er beter aan een andere op de sloop te scoren. Zijn meestal vrij universeel ;)
Ik ging lekker hard op de rotonde af, nam de bocht, ging rechtdoor, nam een lantaarnpaal mee, tikte tegen een muurtje, ging 3x over de kop, 4x in de rondte, en toen verloor ik de macht over het stuur.
Freestyler

Berichtdoor N-Crx op vr 19 feb 2010, 12:33

dat is nu net het probleem. ik heb mijn sx onderstel nu vast gemaakt aan mn crx maar enige waar ik nu problemen mee heb is dat mijn oude stuurkoppeling niet past (logisch).

hier wat foto's

Afbeelding
Onderste 2 moeten dus aan elkaar vast.

Afbeelding
Reden: Links is SX en rechts is CRX. Diameter van de sx is wat groter en heeft meer tandjes.

Afbeelding
Hoe ze dus vastzitten.
Afbeelding
N-Crx

Berichtdoor Freestyler op vr 19 feb 2010, 19:29

Dan moet je op zoek gaan naar eentje die dezelfde diameter heeft me dezelfde vertanding. En de zelfde bevestiging boven en onder.

Bij oude wagens kon je de delen idd overzetten. Daar zaten de spie asjes met borg veren vast.
Bij deze knie stukken zitten ze geklonken, en dat is niet meer fatsoenlijk vast te krijgen.

Ga daar ook niet aan lopen prutsen, want je wil absoluut niet hebben dat je onder het rijden ineens geen stuurwerking meer hebt en op goed geluk maar aan de kant moet zien te komen.
Ik ging lekker hard op de rotonde af, nam de bocht, ging rechtdoor, nam een lantaarnpaal mee, tikte tegen een muurtje, ging 3x over de kop, 4x in de rondte, en toen verloor ik de macht over het stuur.
Freestyler

Berichtdoor N-Crx op vr 19 feb 2010, 22:45

oke bedankt. ik heb trouwens al een oplossing gevonden :)
Afbeelding
N-Crx

Berichtdoor Freestyler op za 20 feb 2010, 09:25

welke?
Freestyler

Berichtdoor N-Crx op za 20 feb 2010, 19:31

ik ga m lassen maar dan bij mijn volgende schakel. crx heeft meerdere schakels ertussen.

maar als ik m las word ie warm en dan gaan die lagertjes kapot van binnen, dus dan las ik m aan een stuk haaks en dan blijft 1 deel onder water.

lastig uit te leggen, maar ik maak wel wat fotos als ik m af heb.
Afbeelding
N-Crx

Berichtdoor Freestyler op za 20 feb 2010, 19:40

Zou ik persoonlijk niet doen.

Om de simpele reden dat dan alle spanningen op de las komen te staan (je hebt namelijk veel minder raak oppervlak, dan wanneer de stuurstang IN de spiebanen zou vallen).
En aangezien de stuurstang massief is, moet je hem echt goed heet stoken wil je doorvloeien.

Maar is het niet makkelijker om je stuurhuis van je CRX passend te maken op je sx onderstel?
Bedoel, een as is makkelijker iets op te lassen dan een gevoelig deel.
Freestyler

Berichtdoor N-Crx op za 20 feb 2010, 21:39

hmm.. dat is eigenlijk geen slecht idee.

enige waar ik dan mee zit is dat ik dan geen stuurbekrachtiging meer heb. die wou ik sowieso al niet, maar een aantal mensen adviseerden met het wel omdat ik dan een licht wagentje heb met achterwielaandrijving en een hoop vermogen.
wat vind jij?

en ik kijk morgenvroeg meteen even naar mn subframe of ik dat passend kan maken.
Afbeelding
N-Crx

Berichtdoor Freestyler op za 20 feb 2010, 22:41

Even voor de duidelijkheid.

Je hebt een CRX met een SX onderstel??

Dus een voortrekker met het onderstel van een achtertrekker????

CRX heeft dus voorwielaandrijving.

Maar stuurverkrachting op een achtertrekker maakt echt geen drol uit (kan ik je uit ervaring vertellen)
Freestyler

Volgende

Keer terug naar Handling

• BEZOEKERS

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Design by SiMOTiON PC Solutions